Linija Općine Konjic | Bosna Bank International

Privredna društva i obrtnici koji posluju na području Općine Konjic mogu se javiti na Javni poziv za odabir korisnika sredstava finansiranja uz subvencioniranje profitne marže, a u skladu sa Pravilnikom o utrošku budžetskih sredstava namijenjenih subvencioniranju dijela kamatne stope za privredne subjekte sa sjedištem na području općine Konjic.

Pravo apliciranja za finansiranje imaju privredna društva i obrtnici koji trajno obavljaju zakonom dozvoljene djelatnosti a koji:

  • imaju sjedište na području Općine Konjic i imaju obavezu predavanja završnog finansijskog obračuna iz kojeg se može utvrditi i dokazati kreditna sposobnost,
  • uredno izmiruju svoje zakonom predviđene obaveze,
  • aktivno posluju i imaju uposlene radnike,
  • posluju likvidno i zadovoljavajućeg su boniteta,
  • po osnovu tekuće kreditne zaduženosti, a prema IFRS klasifikaciji u kategoriji S1 ili S2 ukoliko je prihvatljiv za Banku.

Ukoliko se radi o korisnicima finansiranja koji nemaju obavezu predavanja finansijskog izvještaja iz kojih se može utvrditi i dokazati kreditna sposobnost (obveznici paušalnog plaćanja poreza), kao izvor otplate finansiranja kredita mogu biti uključeni i dodatni prihodi po osnovu honorara, rente, naknade za članstvo u NO i po osnovu drugih sličnih prihoda, ukoliko se može dokazati njihova postojanost za sve vrijeme trajanja plasmana.

Sredstva se neće odobravati za projekte iz sljedećih oblasti:

  • Proizvodnja duhanskih proizvoda i alkoholnih pića,
  • Otvaranje kasina,
  • Organizovanje drugih igara na sreću,
  • Druge djelatnosti koje nisu prihvatljive za Banku.

Maksimalan iznos odobrenih finansiranja za jedno privredno društvo iznosi  500.000,00 KM, a za obrtnike do 100.000,00 KM. U izuzetnim slučajevima Općina može dati saglasnost na veće iznose finansiranja / kredita.

Finansiranja će se odobravati pod sljedećim uslovima:

Kratkoročna finansiranja, sa rokom otplate do 12 mjeseci

  • Visina profitne marže / kamatne stope  2%
  • Stopa subvencije 2%
  • Subvencionirana profitna marža 0%
  • Visina troškova obrade finansiranja / kredita 0,15%

Dugoročna finansiranja, sa rokom otplate do 48 mjeseci

  • Visina profitne marže / kamatne stope na finansiranja 3%
  • Stopa subvencije 2%
  • Subvencionirana profitna marža 1%
  • Visina troškova obrade finansiranja / kredita 0,15%

Grace period – po zahtjevu korisnika i odobrenju BBI do maksimalno 6 mjeseci

Prijem zahtjeva, proces analize, obrade i odobravanja finansiranje iz sredstava subvencionirane linije vršit će se u skladu sa redovnim procedurama Banke. Ugovorom između Banke i Korisnika finansiranja definisat će se međusobne obaveze i prava ugovornih strana, te način korištenja finansiranja, kao i uslovi za isplatu subvencije. Za sva finansiranja je obavezan monitoring od strane Banke na polugodišnjem nivou.

Korisnik finansiranja ostvaruje pravo na subvenciju ukoliko je namjenski iskoristio sredstva i uredno izmirivao obaveze tokom cijelog perioda finansiranja. Prilikom prvog monitoringa, šest mjeseci nakon odobrenja finansiranja, Korisnik finansiranja će dostaviti Banci sljedeće dokumente kako bi ostvario uslove za subvenciju:

- Izjavu o namjenskom korištenju sredstava finansiranja» u dva primjerka sa svom pratećom dokumentacijom na ime dokaza. Za naredne monitoringe  Korisnik finansiranja nije obavezan dostavljati ovu Izjavu ukoliko je u cjelosti opravdao namjenu finansiranja i isplata subvencija će se vršiti ukoliko je Korisnik finansiranja bio uredan u izmirivanju istog.

Dokumentacija potrebna za apliciranje je:

  • Zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja;
  • Rješenje o upisu u sudski registar sa svim izmjenama i dopunama;
  • Aktuelni izvod iz sudskog registra ne stariji od 90 dana;
  • Statut i odluka o osnivanju preduzeća;
  • Uvjerenje o poreskoj registraciji od porezne uprave – ID broj;
  • Uvjerenje o registraciji obveznika poreza na dodanu vrijednost – PDV broj
  • Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju pravnog lica prema KD 2010 djelatnosti;
  • Uvjerenja Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima i  Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva za odobrenje finansiranja;
  • Kopija lične karte i CIPS-a za lica ovlaštena za zastupanje;
  • Izjava o povezanim licima;
  • Izjavu u namjenskom korištenju sredstava finansiranja;
  • Saglasnost za provjeru Centralnog registra kredita (CRK);
  • Izvještaj eksternog revizora (samo za dioničarska društva);
  • Poslovni plan, projektovani bilansi i gotovinski tokovi za period otplate finansiranja;
  • Program ili projekat, sažetak projekta po osnovu kojeg se podnosi zahtjev za finansiranje;
  • Bilans stanja i uspjeha za prethodne dvije godine, te preliminarni finansijski pokazatelji za tekući period;
  • Dokumentacija za obezbjeđenje finansiranja i instrumenti obezbjeđenja finansiranja (kolateral) koje određuje Banka, u skladu sa svojom poslovnom politikom i ovisi o bonitetu komitenta; i
  • Po zahtjevu Banke i ostale dokumente u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za apliciranje fizičkih lica – obrtnika 

  • Uredno popunjen i ovjeren zahtjev kojim se definiše namjena, iznos i rok otplate finansiranja;
  • Dokaz o namjenskom korištenju sredstva finansiranja (predračun, faktura, Ugovor o kupoprodaji);
  • Rješenje nadležnog općinskog organa za obavljanje djelatnosti;
  • Kopija kartona deponovanih potpisa lica ovlaštenih za zastupanje;
  • Specifikacija o utvrđivanju dohotka od samostalne djelatnosti za posljednje dvije godine;
  • Uvjerenje o poreskoj i PDV registraciji (ukoliko je djelatnost u obavezi);
  • Obavještenje nadležne Službe za statistiku o razvrstavanju obrta prema KD 2010 djelatnosti;
  • Fotokopija LK – vlasnika samostalne djelatnosti;
  • Fotokopija CIPS potvrde - vlasnika samostalne djelatnosti;
  • Izjava o namjenskom korištenju sredstava finansiranja
  • Uvjerenja Porezne uprave o izmirenim direktnim porezima i  Uprave za indirektno oporezivanje o izmirenim indirektnim porezima (ukoliko je djelatnost u PDV sistemu) ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva za odobrenje finansiranja;
  • Odgovarajući dokument koji dokazuje da vlasnik samostalne djelatnosti ima nekretninu u svom vlasništvu (stan, kuća, zemljište, poslovni prostor); odgovarajući dokument koji dokazuje vlasništvo - ZK izvadak, list nepokretnosti, posjedovni list (samo za ona područja u kojima nisu uspostavljene zemljišne knjige) i
  • Po zahtjevu Banke i ostala dokumenta u skladu sa internim aktima Banke.

Potrebna dokumentacija za založno pravo:

  • Korisnici sredstava obavezni su osigurati određenu/propisanu vrstu kolaterala kao obezbjeđenje finansiranja. Vrsta kolaterala će zavisiti od kreditne sposobnosti Korisnika sredstava, iznosa finansiranja i drugih parmetara određenih od strane BBI.
  • Uobičajene vrste kolaterala koje BBI banka prihvata su:
  • Založno pravo na nekretnine;
  • Založno pravo na opremu;
  • Mjenice firme;
  • Lične mjenice vlasnika privrednog društva ili obrta;
  • Ugovor o asignaciji;
  • Polisa osiguranja vinkulirana u korist BBI;
  • Ostalo u dogovoru sa Bankom

 

Rok za podnošenje zahtjeva za finansiranje prema uslovima Javnog poziva počinje teći od dana objavljivanja u sredstvima javnog informisanja i traje do utroška odobrenih sredstava subvencije Općine Konjic, s tim da se ugovori sa Korisnicima sredstava zaključe najkasnije do 30.06.2022. godine.

Zahtjevi sa potrebnom dokumentacijom podnose se u zatvorenim kovertama na adresu Bosna Bank International d.d. Sarajevo - Poslovnica Konjic, Maršala Tita br.35, kao i elektronski na mail adresu linijaopcinekonjic@bbi.ba

U postupku podnošenja zahtjeva po javnom pozivu BBI ne snosi nikakve troškove učesnicima, te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti zahtjeve u potpunosti odbije. Dostavljena dokumentacija se neće vraćati.

Dodatne informacije prije samog podnošenja zahtjeva i u toku javnog poziva mogu se dobiti pozivom na  telefone: 036 712 730; 036 555 712 i 036 555 717 i na mail adresu

linijaopcinekonjic@bbi.ba