
Sa ciljem preventivnog djelovanja i zaštite, dijelimo sa vama bitne i korisne informacije.
Kompromitacija poslovnog emaila (BEC – Business Email Compromise) i kompromitacija email računa – (EAC - Email Account Compromise)
BEC/EAC je vrsta kompjuterskog kriminala u kojem prevarant koristiti email kako bi prevario nekoga da pošalje novac ili povjerljive podatke o kompaniji. Za BEC možemo reći da je sofisticirana prevara usmjerena na kompanije koje rade sa stranim dobavljačima i koje redovno vrše ino plaćanja putem banaka.
Prevara se izvršava kompromitovanjem poslovnog emaila računa, putem socijalnog inženjeringa ili tehnika upada u kompjuter radi izvršenja neovlaštenih prijenosa sredstava. Krivac/prevarant se predstavlja kao pouzdana osoba, a zatim traži plaćanje računa ili dostavu osjetljivih podataka, koje može upotrijebiti u istoj ili drugoj prevari.
Preporuka da prilikom plaćanja klijent potvrdi platne instrukcije, putem telefona ili lično, uz napomenu da svaka promjena mora biti verifikovana na različite načine (email, telefon, lično, ili poštom).
Ponekad prevaranti počnu tako što ciljaju odjele ljudskih resursa i krađu podataka o kompaniji poput nečijeg rasporeda ili ličnog telefonskog broja. Prevaranti ciljaju i na profile po društvenim mrežama i na taj način prikupljaju informacije o radnicima. Tada je lakše izvesti jednu od prevara ili BEC prevaru te istu učiniti vjerodostojnijom.
Prevaranti koriste krađu identiteta ili zlonamjerni softver kako bi dobili pristup email računu zaposlenika u financijama. Krivac se predstavlja kao legitimni dobavljač s kojim vaša kompanija sarađuje, prevarant emailom šalje lažnu fakturu ili račun— koji često izgleda kao pravi, broj računa može imati samo jednu brojku drugačiju. Ili od vas mogu tražiti da platite nekoj drugoj banci, tvrdeći da je banka pod revizijom ili da će sredstva prije biti dostupna na toj drugoj Banci.
Prevaranti ili lažiraju ili hakiraju račune emaila izvršnog direktora, a zatim zaposlenicima pošalju upute za kupovinu ili slanje novca, elektronskim uslugama. Prevaranti mogu tražiti od zaposlenika da kupi poklon bankovne kartice darovne kartice, a zatim tražiti fotografije serijskih brojeva.
Preporuke za klijente prije nego realizuju nalog za plaćanje:
Nakon potvrde, klijent nalog dostavlja na plaćanje; elektronski ili lično na šalteru Banke.
Prevaranti koriste sve složenije metode za napade na pojedince i kompanije, naš cilj je da naši klijenti prepoznaju pokušaje prevare i da na iste ne nasjedaju.
U slučaju da povjerujete prevarantu, te realizujete nalog, odmah obavijestite banku i izvršite prijavu nadležnim policijskim upravama ili MUP-u.
Bitne informacije za korisnike:
Banka ni u jednom slučaju ne snosi odgovornost za posljedice koje mogu nastati usljed korištenja kartice za transakcije preko Interneta, odnosno svako plaćanje na internetu vršite na vlastiti rizik
Zaštitite vlastite podatke kako ne biste postavili žrtva prevare na internetu
Podrazumijeva neovlaštene e-mail poruke ili novi prozor web preglednika čija je svrha da se dođe do informacija o ličnim podacima klijenata (broj lične karte, broj pasoša, JMBG i sl.), te do podataka o karticama (broj kartice, datum važenja kartice, kontrolnoga broja).
Noviji oblik phishinga koji podrazumijeva neovlašteno prikupljanje podataka o klijentima i karticama na osnovu telefonskog poziva.
Email poruke i telefonski pozivi
BBI banka kontinuirano radi na monitoringu vlastitih kartičnih transakcija. Sve BBI platne kartice i sigurnosni sistem Banke su na najvišem nivou, ali svaki klijent je dužan da drži u tajnosti podatke sa kartice, PIN broj, sigurnosni kod, šifre za e-usluge Banke i sl.
Za sve dodatnih pitanja, obratite nam se putem e-mail adrese: info@bbi.ba ili putem besplatnog broja info telefona: 080 020 020.
Vaša Bosna Bank International d.d. Sarajevo