
Poštovani klijenti BBI banke,
pripremili smo za vas paket mjera podrške vezano za Privremene olakšice otplate finansiranja u situaciji novonastalih okolnosti uzrokovanih pandemijom bolesti ''Covid-19''.
Mjere privremenih olakšica za otplatu finansiranja temelje se na propisima entitetskih Agencija za bankarstvo sadržanih u njihovim Odlukama o privremenim mjerama za ublažavanje negativnih ekonomskih posljedica uzrokovanih virusnim oboljenjem ''Covid-19''.
Shodno Odlukama entitetskih Agencija za bankarstvo, BBI Banka će primjenjivati više vrsta olakšica za otplatu kreditnih obaveza za klijente pogođene pandemijom virusa COVID – 19.
Koje mjere olakšica će se primjenjivati?
Privremeni moratorij predstavlja mjeru privremene odgode plaćanja obaveza po finansiranjima u periodu do 3 (tri) mjeseca. U periodu trajanja privremenog moratorija klijent neće biti u obavezi plaćati anuitete (glavnica i profitna marža), niti će se obračunavati penali na dug nastao u tom periodu. Banka neće obračunavati naknadu za izvršeni moratorij.
Anuitetska finansiranja
Revolving finansiranja
Za revolving finansiranja koja dospijevaju u ovom periodu, produžava se rok korištenja za period privremenog moratorija. Obračunata renta za period moratorija se linearno raspoređuje na novi rok trajanja finansiranja.
Prekoračenja po transakcijskom računu
Rok se produžava do isteka perioda Privremenog moratorija.
Ove vrste
olakšica mogu trajati maksimalno do ukidanja proglašenja stanja prirodne ili druge nesreće na teritoriji Bosne i Hercegovine
Trajni nalog uspostavljen za izmirenje kreditnih obaveza prema Banci će biti privremeno obustavljen odmah po odobrenju olakšice
Ovisno o trenutnoj ili budućoj procijenjenoj kreditnoj sposobnosti Klijenta, moguće je definisati i neku drugu vrstu modaliteta otplate obaveza iz osnova anuitetskih finansiranja, revolvinga, prekoračenja po transkacijskom računu i obaveza po izdatim garancijama.
Posebne mjere koje Banka može ponuditi Klijentu su:
Također, moguće je odobravanje dodatnog iznosa ili tzv. bridge finansiranje u onim slučajevima kada je to realno potrebno i omogućava prevazilaženje problema sa likvidnošću pravnim licima.
Banka će na osnovu analize mogućnosti klijenata ili grupe klijenata (portfolija) odrediti primjeren modalitet sa ciljem olakšanja servisiranja kreditnih obaveza, a taj modalitet može biti i kombinacija gore navedenih olakšica.
U slučaju da Klijent ima značajne izloženosti i kod drugih kreditora, Banka će nastojati naći primjereni održivi model ili kombinaciju modela na način da isti bude usklađen sa ukupnim budućim novčanim tokovima klijenta.
Ko ima pravo podnijeti zahtjev?
Kako se podnosi zahtjev?
Molimo da zahtjev dostavite na:
Napomena: Svi klijenti koji su već dostavili zahtjev, potrebno je da se obrate svom nadležnom saradniku za poslovni odnos za dalje instrukcije.
Privremene mjere podrške, odnosno Privremeni moratorij, banka će svojim klijentima obezbijediti za period 3 (tri) mjeseca, a maksimalno do isteka roka „Stanja nesreće“ proglašenog od nadležnih državnih organa.
Modalitete otplate nakon prestanka stanja nesreće, ukoliko se utvrdi da način otplate nastao iz privremenog moratorija nije realan i održiv, Banka će određivati zajedno sa klijentom iz paketa posebnih mjera.
Vodit ćemo se podacima o privrednim granama i/ili pojedincima koji su pogođeni krizom, a koje bankarska zajednica sa nivoa Udruženja banaka BiH aktivno prikuplja od svih relevantnih institucija u Bosni i Hercegovini.
Nakon podnošenja i obrade zahtjeva, klijenti će biti povratno obaviješteni o odobrenju zahtjeva. Nastojaćemo da izvršimo analizu vaših zahtjeva u najkraćem mogućem roku i dostavimo vam povratnu informaciju o tome.
Zdravlje i dobrobit naših zaposlenika i klijenata glavni su prioriteti BBI banke, stoga ćemo nastojati gdje god je to moguće da proces komunikacije, definisanja modaliteta modifikacije finansiranja i implementacije istoga obavimo bez potrebe dolaska klijenta u Banku.
Banka objavom ovih informacija ne preuzima bilo kakve obaveze prema klijentima ili bilo kojim trećim osobama, te zadržava pravo odlučivati o svakom podnesenom Zahtjevu.
Banka očekuje da će svi klijenti čije poslovanje nije pod uticajem krize izazvane pandemijom bolesti COVID-19 nastaviti redovno podmirivati svoje obaveze.